Latest Posts

בחירת תבלינים – כך תעשו את זה נכון

תבלינים הם תוספי טעם משמעותיים וחשובים לכל מאכל שאנו מכינים. חלקם משמשים אותנו ביום יום ולא רק בהכנת מתכונים, למשל מלח ופלפל, לעתים גם פפריקה מתוקה. חלק אחר של התבלינים מהווה סט מקצועי להכנת מזון. מעוניינים לדעת כיצד ליזום לבד רכישה של תבלינים ללא התייעצות מקדימה ולהכין לעצמכם ארוחה מקורית ומוצלחת? כאן תוכלו ללמוד כיצד לעשות זאת.

בדיקת מטרת התיבול

זו הבדיקה הראשונה שעליכם לערוך כאשר אתם צורכים תבלינים לבד בפעמים הראשונות שלכם. על כל חבילת תיבול כתוב “מיועד ל- (שם של מאכל)”. לעתים, תוכלו למצוא את הכיתוב “תערובת ל- (שם של מאכל)” בהתכוונם שהתבלין בחבילה הוא תערובת של 1+ תבלינים בסיסיים יותר. בחירת התבלין בהתאם למה שכתוב על האריזה תסייע לכם מאד בהכנת המאכל אותו אתם מבקשים. חשוב להקפיד על מנה שכתוב ולא לקנות תבלין שלא מתאים למתכון. לדוגמה, אם אתם מכינים פיצה, תערובת לעוף או למנגל לא תתאים אבל תערובת למאכלי גבינה איטלקיים דווקא כן.

סגנון התיבול המועדף במאכל שלכם

אם אתם מכינים קדרה חמה, היא יכולה להיות מנותבת לכיוון המתקתק או מנגד החריף והחמוץ. חשוב לבחור תבלינים שיבטאו את מאווייכם ויצרו בקדירת המזון שלכם בדיוק את אפקט הטעם אותו אתם מתכננים. בכך, תוכלו להבטיח כי תבלינים שאתם קונים ישרתו אתכם נאמנה ויסבו לכם את המאכל המושלם לו פיללתם.

כמות נדרשת לתיבול

במידה ובתבלין עתיד להיעשות שימוש רב פעמי, מומלץ להצטייד במארזים גדולים או לרכוש כמה מארזים קטנים לאחסון לטווח ארוך. כשמאחסנים תבלינים חשוב להקפיד על איטום האריזה. יש לפתוח אותו רק אם אתם יודעים שבכוונתכם להשתמש בחבילה.

רכישת תבלינים שלא למאכל

ישנם תבלינים שיש להם סגולות אחרות, למשל ניקיון אבנית. מלח לימון אינו מיועד לבזיקה על שום מאכל, מתוק כפיקנטי, למעט מקרים אזוטריים. בתבלין זה משתמשים בשביל לנקות אבנית מקומקומים וסירי בישול. מומלץ לשמור מארז אחד כזה למקרים מעין אלו, במיוחד אם אתם משתמשים אינטנסיביים של מוצרי בישול וחימום. ניקיון אבנית מהם יידרש לעשייה כל מספר שבועות ועם מלח לימון זה יכול להתממש ביעילות ובקלות.

X