Latest Posts

טיפים לבחירת תבלינים לכל מטרה

בחירת תבלינים היא אחת החשובות שתעשו בתחום המזון: סוג התבלין מאד חשוב לידיעה עבור המטרה לשמה אתם עתידים להשתמש בו. מי שבקיא בעולם התבלינים לקפה, למאכלים חמים, ואפילו להמתקה, – יודע בדיוק מה לרכוש. מה עושה מי שרוכש תבלינים בפעמים הראשונות? חשוב לקרוא היטב מקבץ טיפים זה כדי לדעת בדיוק לקראת מה אתם הולכים ברכישה שלכם.

מטרת התיבול לרוב תהיה רשומה על המארז – הביטו בה

אם אתם לא יודעים עבור מה משמש תבלין מסוים, מוטב לצאת חכמים ולא “צודקים”. על כל מארז בחנות תבלינים כתובה בדיוק המטרה לשמה קונים אותו. לדוגמה, כורכום ואבקת מרק הם 2 תבלינים צהובים, אבל בעוד הראשון משמש למרק ולא משפיע על הפיקנטיות של המאכל, השני משפיע וזו מטרתו.

בבחירת תיבול למאכל ספציפי – בדקו שמה שאתם קונים מיועד לכך

מי שמעוניין לתבל פיצה לא יכול להשתמש בתבלין למנגל, ולהיפך. מי שמעוניין לתבל מאכל של מנה אחרונה (מתוק) לא יכול להשתמש בזה, למעט מקרים נדירים, במאכלי המנות העיקריות. אם אתם עומדים להכין איזשהו מתכון, חשוב לוודא שהתבלין אותו אתם שוקלים לקנות מתאים עבורו. כך, תימנעו מטעמי לוואי באותו מאכל והוא ירגיש לכם אוורירי מתמיד.

רצוי לברר מראש כיצד יש להשתמש בכל תבלין

ישנן תבליני אבקה לעומת תבלינים המורכבים ממאכלים קשיחים (חלקי המאכלים הקשיחים הם למעשה התבלינים). במידה והתבלין שאתם קונים אינו מוכר לכם, אלא הומלץ על ידי חברים, שאלו אותם כיצד לבשל עמם ואלו פעולות הכנה יש לעשות. רק כך, תוכלו לנצל את מלוא טעמו הפוטנציאלי של התבלים ולהבטיח בישול מוצלח באמצעותו.

חושבים לרכוש מספר תבלינים לערבוב יחדיו? בררו אם זה אפשרי

ישנן קומבינציות שכמעט כולנו מכירים: פלפל ומלח שולחן, כורכום וכמון, וכד’. מומלץ, במידה ואתם קונים 1+ תבלינים שאינכם מכירים, לבדוק שהם מתאימים לשילוב זה עם זה ושהקומבינציה מתאימה למאכל שאתם מבקשים להכין. בכך, אתם מבטיחים לעצמכם ערכת תיבול מוצלחת עבור המתכון. מאד מומלץ לאחסן את אותם תבלינים זה לצד זה על מנת לזכור שהם יחדיו והם מתאימים כתערובת תיבול. כך, תוכלו להשתמש בהם גם בעתיד הרחוק לאותה מטרה ולדומות לה.

X